Osiągając nasz cel, którym może być redukcja tkanki tłuszczowej lub zwiększenie masy mięśniowej musimy dbać o kilka ważnych spraw. Oprócz odpowiedniego planu treningowego i zbilansowanej diety warto zadbać o suplementację, która uzupełni dietę i zwiększy efektywność treningu. Jakie są podstawowe suplementy?

Odżywka białkowa i kreatyna

Jednym z najbardziej podstawowych suplementów u sportowców amatorów jak i zawodowców jest oczywiście odżywka białkowa. W niektórych dyscyplinach nawet najlepsza dieta nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania na białko, więc należy je suplementować. Kolejnym popularnym suplementem są kreatyny, które najczęściej są stosowane podczas okresu przyrostu masy mięśniowej, gdyż ten suplement może wspomóc ten proces.

Spalacze tłuszczu i adaptogeny

Kolejnym rodzajem popularnego suplementu jest grupa środków, które są stosowane podczas okresu redukcji w celu wspomagania pozbycia się tkanki tłuszczowej. Mowa oczywiście o spalaczach tłuszczu, które pozwolą szybciej pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Równie przydatnym rodzajem suplementu są adaptogeny, które mogą być stosowane przez każdego, niezależnie od celu treningu. Pozwalają one na pozbycie się negatywnych skutków stresu i wspomóc działanie naszego organizmu.


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *